A Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi háború jelentős hatással van olyan vállalatokra, mint a Huawei vagy a ZTE. Ennek ellenére vannak olyan területek, ahol a kínai cégek továbbra is sikeresen teljesítenek, mint például a szoftverfejlesztés. A kínai alkalmazások elfoglalták a helyüket az alkalmazásboltok rangsorának élén.
Az elmúlt években növekedett a Kínában fejlesztett alkalmazások aránya. A 475 legnépszerűbb alkalmazásból 156 kínai eredetű, amelyek az alkalmazásboltok top 5 listáján szerepelnek 95 országban. Kínának 8%-kal több alkalmazása van a rangsorokban, mint három évvel ezelőtt. Ha az irányadó amerikai piacra nézünk, láthatjuk, hogy az első, második, harmadik és ötödik helyen álló alkalmazások mind Kínából származnak.
Az adatokat az amerikai piackutató cég, a Sensor Tower szolgáltatta, amely az App Store és a Google Play letöltéseit elemezte. A TikTok például a legnépszerűbb kínai alkalmazás, amely 82 piacon, vagyis az összes piac 86%-án szerepel a top 5-ben. A videószerkesztő alkalmazása, a CapCut szintén növekszik, 48 országban a top 5-ben van.
A Shein, egy ruhakereskedő alkalmazás is nagy sikernek örvend, különösen Európában és Dél-Amerikában. Vannak azonban olyan országok, ahol a kínai alkalmazások nem tudtak a top 10-be bekerülni, mint például India vagy Japán. Közben az Egyesült Államok és a nyugati országok hadat üzennek a TikTok-nak, tiltva annak használatát a kormányzati és akadémiai környezetben.
A Shein is szerepelt egy adatbiztonsági kockázatokat vizsgáló tanulmányban. Egy érdekesség, amit a fent említett kutatásból megtudtunk: 2023 első három hónapjában az Egyesült Államokban és Kanadában a legtöbbet letöltött kínai alkalmazás nem a TikTok, a Shein vagy bármelyik játék volt, hanem a Temu, egy postai rendelési alkalmazás.