A Dacia legújabb modellje, a C-Neo, olyan terveket sejtet, amelyekkel a márka a Volkswagen Golf piaci pozícióját kívánja megtámadni. A tervezési fázisban lévő jármű, amely a hírek szerint a Skoda Octaviával és a Volkswagen Golfal kíván versenyre kelni, a márka terjeszkedési stratégiájának részeként jelenik meg. A Dacia, amely korábban bejelentette az új Duster és a Nissan Qashqai riválisának szánt Bigster SUV-k piacra dobását, most a családi méretű modellek felé bővíti portfólióját, beleértve egy kompakt méretű hatchbacket is.

Dacia C-Neo

A C-Neo, amelyet a Dacia belső körökben így nevez, az Európában jelenleg a legjobban fogyó C-szegmensű Jogger mellett pozícionálja magát, ám a tervek szerint elhagyja a harmadik üléssort, helyette egy Octavia-szerű „notchback” dizájnnal rendelkezik, amely egy kombinált szedán profilját ötvözi a hatchback praktikumával. Ezzel a kialakítással a Dacia a többi kompakt modellnél, mint például a Golf vagy az Opel Astra, nagyobb csomagtartó teret kínál, így a márka a tér, az ár és az érték alapján kívánja megszólítani a vevőket.

A Dacia C-Neo: tervezési és ár-érték arányban a Volkswagen Golf alternatívája

A Dacia C-Neo a Renault Clio, Captur és a Nissan Juke által is használt CMF-B platformra épül, amely lehetővé teszi a cég számára, hogy kihasználja a Renault Csoport méretgazdaságosságát. Az új modell alapváltozata várhatóan egy 1,0 literes, háromhengeres turbó benzinmotorral jelenik meg, amely 109 lóerős teljesítményt nyújt, valamint egy 1,2 literes, 128 lóerős mild-hibrid változat és egy 1,6 literes teljes hibrid hajtáslánc is elérhető lesz.

A Dacia vezetősége még vizsgálja a projekt lehetőségeit, de a tervek szerint a C-Neo 2026 után kerülhet piacra. A márka további modellek piacra dobásával kívánja erősíteni pozícióját a családi autók szegmensében, az eddigi sikerekre építve.

A Bigster, amely egy újabb lépés a Dacia stratégiájában, a Duster-től eltérő célközönséget szólít meg, miközben megtartja a márka jellemzőit: a méretet, a teret és az ár-érték arányt.

Ez a fejlesztés új fejezetet nyit a Dacia történetében, amely egyre inkább kínál versenyképes alternatívákat a kompakt autók piacán, szembeszállva a jól ismert márkákkal.