Az okostelefon-ipar 2024-ben látványos fellendülést mutatott az International Data Corporation (IDC) legfrissebb adatai szerint. A két évig tartó csökkenés után a szállítások 6,4%-kal emelkedtek 2023-hoz képest, és elérték az 1,24 milliárd darabot. A növekedés különösen a negyedik negyedévben volt érezhető, amikor 331,7 millió készüléket szállítottak le, ami 2,4%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Az IDC jelentése szerint az okostelefon-piac fellendülése folytatódik
Az IDC jelentése szerint az okostelefon-piac fellendülése folytatódik

Az Apple és a Samsung továbbra is élen jár

Az Apple megtartotta vezető pozícióját, 23,2%-os piaci részesedéssel az utolsó negyedévben, és összesen 232,1 millió eszközt szállított 2024-ben. Bár az Apple éves teljesítménye enyhén csökkent, továbbra is uralja a prémium szegmenst. A Samsung a második helyet foglalta el, 15,6%-os részesedéssel és 223,4 millió szállított készülékkel. Mindkét gyártó teljesítményét beárnyékolta a kínai márkák fokozódó versenye.

6,4%-os növekedés az okostelefon-piacon: az Apple vezet, a Xiaomi és a Transsion a feltörekvő piacokat célozza

Xiaomi és Transsion: a legnagyobb növekedők

A Xiaomi kimagasló, 15,4%-os éves növekedést ért el, 168,5 millió eladott készülékkel és 12,9%-os piaci részesedéssel. A vállalat agresszív árstratégiával és a feltörekvő piacok bővítésével erősítette pozícióját.

A Transsion – az itel, Infinix és Tecno márkák anyavállalata – szintén kiemelkedő évet zárt, 12,7%-os növekedéssel. A cég továbbra is meghatározó szereplő Afrikában és Ázsiában, és szorosan követi a Xiaomi-t, míg a vivo és az OPPO hasonló eredményeket ért el.

Az IDC jelentése szerint az okostelefon-piac fellendülése folytatódik

A hajlítható telefonok és az MI jövője

Miközben az okostelefon-piac általában növekedett, a hajlítható modellek nem tudtak áttörést elérni. A folyamatos árcsökkentések és reklámkampányok ellenére az érdeklődés ezek iránt a készülékek iránt mérsékelt maradt. A gyártók most a mesterséges intelligencia (MI) alapú funkciókra összpontosítanak, amelyektől a piac további növekedését várják 2025-ben.

Nabila Popal, az IDC kutatási igazgatója szerint a márkák sikeresen alkalmazkodtak olyan kihívásokhoz, mint az infláció és a változó kereslet, miközben egyszerre célozták meg a prémium és belépő szintű szegmenseket, különösen Kínában és más feltörekvő piacokon.