Nemrégiben bepillantást nyerhettünk a Google üzleti helyzetébe. A Pixel eszközök értékesítése jól alakul, a cég felhő alapú üzletága először hozott működési nyereséget ebben az évben, a YouTube pedig meghaladta az elemzők bevételi várakozásait. Ennek ellenére a vállalat úgy tűnik, hogy maximalizálni szeretné a profitját, és most egy új tesztet indít a YouTube-on. Konkrétan az AdBlock használatával rendelkező felhasználók nem fogják tudni megtekinteni a videókat. A részleteket alább találod.
Több Reddit felhasználót meglepett egy friss üzenet. A YouTube tájékoztatta őket, hogy csak az AdBlocker kikapcsolása után férhetnek hozzá az oldalhoz. Ugyanebben az ablakban felkérik őket, hogy csatlakozzanak a YouTube Premiumhoz, ha szeretnének megszabadulni a hirdetésektől és más hasznos funkciókat is élvezni.
A Google szóvivője elmondta, hogy ez egy kis kísérlet, amely világszerte zajlik. Hozzátette, hogy sok weboldal alkalmaz hasonló taktikát, hogy rávegye a látogatókat az AdBlock kikapcsolására. Tulajdonképpen ez egy olyan formája a felhasználók sarkallásának, akik még nem rendelkeznek prémium fiókkal, és ilyen megoldásokhoz folyamodnak a hirdetések ingyenes elkerülése érdekében.
A YouTube Premium előfizetőinek száma 2022 novemberében meghaladta a 80 milliót, az elmúlt évben pedig körülbelül 30 millió új előfizetést hoztak létre.