Az Apple Vision Pro megjelenése óta, mely arcunkra rögzíthető és szokatlan helyzetekben is viselhető, számos vélemény született a termékről. A közbeszédbe most Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg is bekapcsolódott, aki talán a legtöbbet veszítheti, ha az Apple az okosszemüvegek piacán is hasonló forradalmat indít, mint az iPhone-nal a okostelefonok terén. Zuckerberg egy Instagramon közzétett videóban adta hivatalos véleményét a Vision Pro és cégének legújabb Quest 3 headsetje között: „Nem csak azt gondolom, hogy a Quest jobb ár-érték arányú, hanem azt is, hogy jobb termék, pont.”
A Quest 3 videóáteresztő rendszerével készült felvételen, saját nappalijában Zuckerberg kiemeli azokat a kompromisszumokat, amelyeket az Apple vállalt azért, hogy a lehető legjobb kijelzőt építhesse be egy viselhető formátumú eszközbe. Elmondása szerint a Quest 3 120 grammal könnyebb, így hosszabb ideig kényelmesen viselhető. Emellett nagyobb mozgásteret biztosít a vezetékes akkumulátor-csomag hiánya és a szélesebb látómező révén, mint a Vision Pro.
Zuckerberg úgy véli, a Quest fizikai kézvezérlői és a kézmozdulatokat követő bemeneti rendszere előnyösebb, bár elismeri, hogy bizonyos esetekben rajong az eye tracking-ért, és utal arra, hogy ez a funkció visszatér a jövőbeli Meta headsetekbe, a Quest Pro-ban történt debütálás után. Szerinte a Quest rendelkezik jobb „immerszív” tartalomkönyvtárral, mint az Apple, ami jelenleg technikailag igaz, bár elismeri, hogy a Vision Pro jobb szórakoztató eszköz. És akkor még nem is beszéltünk arról a tényről, hogy a Quest 3, Zuck szavai szerint, „mintegy hétszer olcsóbb”.
Zuckerberg videójának végén megköszöni csapatának, akik hosszú ideje építik a VR headseteket – egy üzenet, amely egyfajta megnyugvást sugall. Ahogy nemrég Zuckerberggel beszélgettünk, valóban igaz, hogy a Meta óriási előnnyel rendelkezik, és egy ideig vitathatatlanul vezetni fogja a headset eladásokat. Erős érvek szólnak amellett, amit Zuckerberg állít, hogy jelenleg a Quest 3 a legtöbb ember számára jobb headset, mint a Vision Pro.
Ami azonban Zuckerberg videójában kimarad, az az, hogy az Apple-nek nyilvánvaló előnyei vannak a hardver és a fejlesztői ökoszisztéma terén, amelyek egy új termékkategóriában idővel hozzák meg a gyümölcsüket. A Meta jelenleg talán megkönnyebbülést érez, de ez egy állóképességi verseny. És a headset háború csak most kezdődik.