Az IDC legfrissebb jelentése szerint a 2024 első három negyedévében világszerte 139 millió csuklón viselhető eszköz került forgalomba, ami 1%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel szemben Kína piaca 20,1%-os növekedést mutatott, 45,8 millió darab eladással, amellyel az ország a világ legnagyobb piacává vált ezen a területen. Az eszközök között az okosórák dominálnak, de a fitneszkarperecek is komoly szereplők maradtak.
Az okosórák és fitneszkarperecek teljesítménye
Globálisan 112,2 millió okosóra került forgalomba, 3,8%-os visszaeséssel, míg Kína 32,9 millió egységgel és 23,3%-os növekedéssel járult hozzá a piac fejlődéséhez. A fitneszkarperecek esetében a globális növekedés 12,7%-os volt (26,8 millió darab), Kína pedig 12,9 millió darabos eladással és 12,6%-os növekedéssel szintén jelentős szereplő.
Piaci verseny és gyártói stratégiák
Huawei: Az év első három negyedévében a Huawei vezetett az összesített szállításokban, a TruSense rendszerrel felszerelt új GT5 és GT5 Pro modellek, valamint a vérnyomásmérős WATCH D2 révén. A lokalizált stratégiák és a márkaépítés kiemelt szerepet játszottak a sikerükben.
Apple: Bár a harmadik negyedévben az Apple Watch Series 10-zel visszatért az élre, a verseny szoros, és új dizájnok bevezetésére lesz szüksége a piacvezető pozíció megtartásához.
Xiaomi: A Xiaomi Band 9 és a Watch S sorozat frissítései jelentős javulást hoztak a funkcionalitás és a piac lefedettsége terén, különösen a közép- és felsőkategóriában.
Samsung: Az új Ultra modell és a belépő szintű FE verzió segített a termékskála kiterjesztésében, a teljes piacot lefedve a fitneszkarperecektől az okosórákig.
BBK: Kiemelkedő szereplő a gyerekek számára készült okosórák piacán, és folyamatosan bővíti jelenlétét a nemzetközi színtéren.
Előrejelzések és trendek
A kínai piac 2025-re várhatóan 62,5 millió darabos szállítással és 3,2%-os éves növekedéssel erősödik tovább. A legfontosabb fejlesztési irányok között szerepelnek az egészségügyi monitorozási funkciók továbbfejlesztése, az online és offline értékesítési csatornák optimalizálása, valamint a személyre szabható dizájn hangsúlyozása.