A Vodafone kutatásában megvizsgálta, hogy a magyarok mit csinálnak a mobiljukon, amikor külföldön tartózkodnak. A magyarok 71 százaléka tartja nélkülözhetetlennek a mobilinternetet nyaralás alatt, míg 90 százalékuk azt várja el, hogy külföldön ugyanolyan feltételekkel használhassa mobilszolgáltatásait, mint otthon – derül ki a Vodafone Magyarország által megbízott friss kutatásból.
Az eredmények szerint a magyarok 87 százaléka szeretné, ha külföldön is ugyanolyan feltételek mellett tudná használni a mobilinternetét, mint itthon, függetlenül a nemétől, korától vagy lakóhelyétől. A legtöbbet, 80%-ot a 15-19 éves korosztály képviseli, őket a 20-29 évesek 75%-os aránya és a 30-39 évesek 73%-os aránya követi. A megkérdezettek 62%-a már került olyan helyzetbe külföldön, amelyben az internetkapcsolat segítséget nyújtott.
A kutatás azt is megmutatta, hogy a magyarok külföldi tartalomfogyasztása nem tér el jelentősen a hazaitól. A fiatalok a közösségi médiát, míg az idősebbek a hírolvasást részesítik előnyben. A 15-19 évesek 72%-a tölti idejét közösségi média platformokon, míg a 40-50 évesek 54%-a a hazai hírek olvasásával tölti az időt. Lokális információt (programajánló, nyitvatartás) a válaszadók 60%-a olvas. A funkcionális alkalmazások népszerűek a külföldön nyaralók körében: a térképeket és útvonaltervezőket a válaszadók 87%-a, az időjárás-előrejelző oldalakat 73%, míg a banki és pénzügyi digitális szolgáltatásokat 58% használja.
A Vodafone, amely jelenleg 51 országban kínál 5G roamingolást ügyfeleinek, azt is közölte, hogy már folynak a tárgyalások további külföldi szolgáltatókkal.