A Microsoft és a Sony nemrég óriási csatározásba kezdett a játékstúdiók felvásárlásáért. Az év ügylete, a játékstúdiók és cégek tekintetében, a Microsoft általi Activision Blizzard felvásárlás lett volna. A Sony azonban ellenállt, és az USA és Európa szabályozó hatóságai úgy döntöttek, hogy a felvásárlást nem szabad jóváhagyni. Ma megtudtuk, hogy a Microsoft a múltban más jelentős stúdiók felvásárlását is fontolgatta. Főként a SEGA és a Bungie voltak érdeklődési körében. Lássuk a részleteket.
Az Xbox főnöke, Phil Spencer, 2020-ban e-maileket küldött a Microsoft vezérigazgatójának, Satya Nadellának és a cég pénzügyi igazgatójának, Amy Hoodnak, hogy felkészüljenek a Sega Sammy játékstúdió felvásárlására. Spencer a következőket írta az e-mailben:
“Azt gondoljuk, hogy a Sega jól kiegyensúlyozott játékportfóliót birtokol, mely globálisan vonzó és segíthet felgyorsítani az Xbox Game Pass fejlődését mind konzolon, mind PC-n.”
Ez azt jelenti, hogy a Microsoft a SEGA címeket be akarta vonni az Xbox Game Passba, amely előfizetési szolgáltatás mind PC-hez, mind konzolhoz, lehetővé téve a játékosoknak, hogy az összes cég portfóliójában található címmel játszhassanak. Spencer továbbá megemlítette, hogy a Sega címek növelnék a Game Pass népszerűségét, különösen Ázsiában, ahol a helyi tartalom létfontosságú a siker érdekében. Nem egyértelmű, hogy mi lett ezzel a tervvel, azonban egy 2021 áprilisában kelt belső dokumentum arra utal, hogy a SEGA még mindig a Microsoft felvásárlási tervei között szerepelt.
A Bungie-t viszont a Sony nemrég felvásárolta. Egy másik Microsoft dokumentum azonban arra utal, hogy a technológiai óriáscég ezt a játékstúdiót is fel akarta vásárolni. Abban az időben azt gondolták, hogy a Destiny lehetne az a cím, amely megnöveli a Game Pass népszerűségét. A Microsoft “felvásárlási” listáján szerepelt még a Hitman Developer IO Interactive, valamint a Thunderful, a Supergiant Games, a Niantic, a Playrix és a Zynga mobiljáték-stúdiók.
A Microsoft megbeszéléseket folytatott a Zyngával, mielőtt az Activision Blizzard felé fordította figyelmét. Az ügylet azonban nem jött össze, és nem világos, hogy a cég azóta folytatott-e tárgyalásokat más játékstúdiókkal.
A Microsoft szemmel láthatóan nem adja fel, és továbbra is aktívan keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel tovább erősítheti pozícióját a piacon. Mindez rávilágít arra, hogy a technológiai óriáscég komolyan veszi a játékiparban betöltött szerepét, és hosszú távú befektetési stratégiát dolgoz ki.