Május vége nem hozott örömöt azok számára, akik a családdal vagy barátokkal osztották meg a Netflix fiókjukat. Ennek oka a cég új politikája, amely megszakítja a jelszavak megosztását. Az a cél, hogy egy Netflix fiókot csak egy háztartás használjon, a lakók bárhol nézhetnek Netflixet (otthon, úton, nyaraláson).
Ha a fiókban lévő barátok továbbra is élvezni szeretnék a Netflix műsorait, a fiók tulajdonosát havonta további 990 forinttal terhelik meg a szokásos előfizetési díjon felül. Ha prémium előfizetéssel rendelkezel, hozzáadhatsz két ilyen további előfizetőt, akik korlátozás nélkül hozzáférhetnek a Netflixhez a saját otthonukban.
Annak ellenére, hogy sokan azt gondolták, hogy ez a Netflix lépés tömeges előfizető-migrációhoz vezet, az #CancelNetflix mozgalomról itt írtunk, úgy tűnik, hogy a valóság más képet mutat. Az Antenna kutatócég adatai szerint az Egyesült Államokban ez az új Netflix politika új előfizetők tömegét vonzotta. Így azok, akik nem akarták elveszíteni a hozzáférést a kedvenc tartalmukhoz, létrehoztak saját fiókot.
A kutatások szerint hatalmas, 102%-os növekedést tapasztaltak a napi bejelentkezésekben május 26-án és 27-én, amikor életbe lépett az új politika. A bejelentkezések száma elérte a 100 000-et, ami meghaladja a pandémiás időszakban regisztrált számokat, amikor sokan fizettek elő a Netflixre. Ezzel szemben egy hónappal korábban a napi bejelentkezések száma alig haladta meg a 30 000-et, ami azt jelzi, hogy a Netflix terv bevált.
Ebben az időszakban nőtt a bezárt fiókok száma is, de nem annyira, mint a bejelentkezéseké. Természetesen várjuk a Netflix hivatalos adatait, mivel vannak olyan hangok, akik a fenti adatokat csak marketingfogásnak tartják, tekintettel a nagyszámú emberekre, akik a közösségi médiában kifejezték a Netflix felmondásának szándékát.
Végső soron, egy dolog biztos: a Netflix stratégiája, amely korlátozza a fiókok megosztását, úgy tűnik, bevált az Egyesült Államokban. Az új politika bevezetését követően a napi bejelentkezések száma jelentősen nőtt, ami arra utal, hogy az emberek nem akarták elveszíteni hozzáférésüket a kedvenc tartalmukhoz, és inkább saját előfizetést választottak.