Kína egyik kiemelkedő elektromos járműgyártója, a Nio, bemutatta legfrissebb modelljét, az ET9-et. Ez a tisztán elektromos, luxuskategóriájú szedán a Mercedes-Benz és Porsche hibrid modelleivel kíván versenyezni, ezzel is hangsúlyozva Kína növekvő jelentőségét a következő generációs autók fejlesztésében és gyártásában.
A sanghaji székhelyű cég által fejlesztett ET9 számos korszerű technológiát foglal magában, többek között kiemelkedő teljesítményű lapkákat és egyedülálló felfüggesztési rendszert. Az autó várható ára körülbelül 800 000 jüan (kb. 37 400 000 Ft), és 2025 első negyedévében kezdik el szállítani a vásárlóknak.
William Li, a Nio társalapítója és vezérigazgatója szerint az ET9 a cég technológiai újításainak csúcspontját képviseli. Kínai autógyártók azon törekvése, hogy értékben és minőségben egyaránt feljebb lépjenek, jól látható az elektromos járművek fejlesztésében és eladásában.
A BYD, a világ egyik legnagyobb elektromos járműgyártója, például nemrég mutatta be a Yangwang U8 szuperluxus modelljét, melynek ára 1,1 millió jüan. Az ET9 a Panamera E-Hybrid és a Maybach plug-in hybrid S580e modellekkel kerül összevetésre, amelyek ára 1,19 millió jüantól kezdődik.
Az ET9 a Nio Shenji önvezető lapkáját használja, amely négy Nvidia Orin lapkával egyenértékű számítási teljesítményre képes. A Sky Ride technológia a világ első teljesen aktív integrált hidraulikus felfüggesztési rendszere, amely sima és kényelmes utazást biztosít akár egyenetlen útviszonyok között is.
Az autó egy 120 kilowattórás akkumulátorcsomaggal rendelkezik, amelynek energia sűrűsége 292 KWH/kg, jelentősen meghaladva az átlagos elektromos járművek 200 KWH/kg értékét.
A Nio az ET9 bevezetésével a luxus elektromos járművek piacán kíván versenyezni. A cég további 1000 akkumulátorcsere-állomást tervez építeni 2024-ben.
December 18-án a Nio bejelentette, hogy 2,2 milliárd dollárt kapott befektetésként a CYVN Holdings-tól, amely az Abu Dhabi Investment Authority által támogatott. A vállalat nettó vesztesége a szeptember 30-ig tartó három hónapban 4,56 milliárd jüan volt, ami szűkebb a korábbi negyedév 6,06 milliárd jüanos veszteségénél, de szélesebb az egy évvel korábbi 4,11 milliárd jüanos veszteségnél.