A PayPal 2025 nyarától új funkciót vezet be, amely lehetővé teszi a felhasználók személyes adatainak megosztását harmadik felekkel. Ezt a „Personalized Shopping” funkció teszi lehetővé, amely automatikusan aktiválva lesz minden fiókban. A cél a felhasználóknak szánt termékek, ajánlatok és jutalmak testreszabása, a részt vevő boltokkal együttműködve.
Bár a PayPal ígéri, hogy a felhasználók bármikor kikapcsolhatják ezt a funkciót, alapértelmezés szerint aktív lesz, így csak manuálisan lehet majd deaktiválni.
Ha valaki nem szeretné megosztani adatait a harmadik felekkel, akkor a PayPal beállításai között, a „Data & Privacy” menüpont alatt, a „Manage Shared Info” opcióra kattintva kikapcsolhatja a „Personalized Shopping” lehetőséget. Fontos azonban megjegyezni, hogy a tranzakciók során néhány adat így is eljuthat a pénzügyi partnerekhez, mert az adott tranzakciókhoz kapcsolódó feltételeket is el kell fogadni.
Mivel a funkció alapértelmezetten be lesz kapcsolva, érdemes időben lépni, hogy elkerüljük az adatok automatikus megosztását. Az ilyen esetek ismét felhívják a figyelmet arra, hogy mindig alaposan át kell olvasni a szolgáltatások felhasználási feltételeit, különösen amikor pénzügyi tranzakciókról van szó.