A Sony és az AMD bejelentette az Amethyst névre keresztelt projektet, amelynek célja a játékok mesterséges intelligencia (MI) alapú grafikai és játékmeneti technológiáinak fejlesztése. Az együttműködés nem korlátozódik a PlayStation konzolokra, hanem PC-ket, felhőszolgáltatásokat és más AMD-alapú eszközöket is érint.

Az Amethyst projekt céljai

Mark Cerny, a PS5 és PS5 Pro vezető mérnöke szerint a projekt két fő irányvonalat követ:

  1. Egy új MI-architektúra létrehozása, amely a konvolúciós neurális hálózatok (CNN-ek) grafikai feladatokra optimalizált feldolgozására összpontosít. Ezek az úgynevezett „könnyű” CNN-ek kulcsfontosságúak lehetnek a valósághű grafikák és dinamikus játékelemek megteremtésében.
  2. Egy grafikai neurális hálózat gyűjtemény kidolgozása, amely lehetővé teszi a ray tracing és path tracing technológiák szélesebb körű használatát, miközben javítja a játékok látványvilágát.

Az AMD és a Sony a korábbi PlayStation GPU-k fejlesztése során szerzett tapasztalataikra építve dolgoznak együtt. A projekt célja egy olyan nyitott technológiai platform kialakítása, amely nemcsak konzolon, hanem PC-n és más eszközökön is alkalmazható.

Hogyan érinti a játékfejlesztést?

Az Amethyst projekt részeként az AMD és a Sony egy „demokratizált” MI-technológiát kíván létrehozni, amely lehetővé teszi a játékfejlesztők számára, hogy közvetlenül alkalmazzák az MI-t a grafikai és játékmeneti elemekben. Ez egy széles körben hozzáférhető megoldást jelentene a jövőbeli játékok fejlesztéséhez.

Cerny hozzátette, hogy bár a technológia gyümölcsei valószínűleg évek múlva lesznek láthatók, az Amethyst kulcsszerepet játszhat a következő generációs PlayStation és más eszközök hardverének kialakításában.

Mikorra várhatók az eredmények?

A projekt előrehaladását tekintve Cerny óvatosságra intett: „Ne számítsunk azonnali hardverbejelentésre.” Egy új konzol fejlesztése körülbelül négy évig tart, így valószínű, hogy az Amethyst technológiája a PlayStation 6 hardverében fog először megjelenni.

Az együttműködés új távlatokat nyit a grafikai és játékmeneti MI-fejlesztések terén, nemcsak a Sony, hanem az AMD ügyfelei számára is.