Az utóbbi hónapokban a Temu, a PDD Holdings leányvállalata, rohamosan növelte jelenlétét a globális és európai e-kereskedelmi piacon, komoly kihívást jelentve ezzel a hazai webáruházak számára. Nemcsak a kisebb szereplők számára jelent fenyegetést, de a nagyobbak piaci részesedéséből is egyre többet csippent le – írja a HWSW; Magyarországon például idén januárban már több vásárlója volt, mint az Alzának, csak az eMAG előzte meg. A Temu agresszív piacszerzési stratégiája, amely esetenként jelentős veszteségek elfogadásával is jár, valamint a rugalmas működése, amely az uniós és nemzeti jogszabályi, valamint adózási környezetnél is lényegesen alkalmazkodóbb, komoly fejfájást okoz a versenytársaknak.
E helyzet megoldására az Ecommerce Hungary, egy jelentős hazai e-kereskedői szövetség, jogi lépéseket fontolgat. Ormós Zoltán, a szövetség alelnöke és az Ormós Ügyvédi Iroda alapítója egy friss bejelentésében, melyet a szervezet YouTube-csatornáján tettek közzé, felvázolta a Temu elleni versenyhivatali beadvány előkészítését. A beadvány célja, hogy részletesen bemutassa a Temu által elkövetett vélt jogsértéseket, amelyek miatt egy hazai webáruház már rég problémába ütközött volna.
Ez a lépés azt jelzi, hogy a magyar e-kereskedői közösség nem hajlandó tétlenül szemlélni a piaci egyensúly felborulását, és készek harcolni a tisztességes versenyért. A beadvány részletei egyelőre nem nyilvánosak, és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) sem kommentálta az ügyet, annak ellenére, hogy érdeklődtünk náluk. A GVH csak annyit közölt, hogy eddig egyetlen fogyasztói panasz érkezett hozzájuk a Temu működésével kapcsolatban, ami nem tartozott a hatáskörükbe.