A TikTok nem hagyja magát letörni az Egyesült Államokban és az EU-ban tapasztalt akadályok által, és a következő szintre lép: bejelentették a TikTok Music-ot, saját zenestreaming szolgáltatásukat. Célja, hogy felvegye a versenyt a Spotify, a Tidal, és az Apple Music szolgáltatásaival. Kezdetben csak Indonéziában és Brazíliában lesz elérhető.

TikTok Music

A TikTok, amely eredetileg egy ajkak szinkronizált mozgatására fókuszáló (lipsync) alkalmazásként indult, most visszatér zenei gyökereihez a TikTok Music szolgáltatásának bejelentésével. Az új platform zenestreaming szolgáltatásként működik, ami egyenesen a Spotifyval áll versenyben. A TikTok bízik benne, hogy a jelenlegi 1,67 milliárdos felhasználói bázisából legalább több tízmillióan fogják használni ezt az új szolgáltatást.

A célközönség nagyjából 500 millió ember, ami körülbelül Indonézia és Brazília népességének felel meg.

De mi teszi a TikTok Musicot másnak és különlegesnek?

Az újonnan érkező szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy összekapcsolják TikTok Music és TikTok fiókjaikat. A zeneszámok között a Universal Music Group, a Warner Music Group és a Sony Music legnépszerűbb dalai szerepelnek. A TikTok Music előfizetői letölthetik a zenéket offline hallgatáshoz, és személyre szabott zeneajánlásokat kapnak az ízlésük alapján.

TikTok Music

A dalszövegek a zenékkel együtt, valós időben jelennek meg. De ennél is többet kínál a platform: meghallgathatók a teljes hosszúságú verziók azokból a dalokból, amelyek a TikTokon virális sikert értek el. A felhasználók közösen hozhatnak létre lejátszási listákat barátaikkal, és akár saját zenekönyvtárakat is importálhatnak a rendszerbe. Az is nagyszerű funkció, hogy a szöveg alapján kereshetünk dalokat. A TikTok Music ráadásul Shazam-szerű funkciót is tartalmaz, amely rövid zenei részletek alapján képes felismerni a számokat.

A szolgáltatás emellett egy közösségi oldalt is magában foglal, ahol a felhasználók hozzászólhatnak a zenékhez. A TikTok Music-nak nincs ingyenes verziója, de minden új felhasználó számára kínálnak egy hónapos ingyenes próbaidőszakot.

Brazíliában a havi díja 3.49 USD (körülbelül 1179 Ft), Indonéziában iOS-en 3.25 USD (körülbelül 1095 Ft), Androidon pedig az első évben 2.96 USD (körülbelül 1000 Ft), majd 3.25 USD (körülbelül 1095 Ft).