Amikor megtudtuk, hogy a Meta fizetős előfizetés bevezetését fontolgatja a reklámok eltávolítása érdekében a Facebookon és az Instagramon, akkor most kiderült, hogy a TikTok is hasonló lépésen gondolkodik. Merítsünk további információkat a TikTok terveiről.

Ha a Facebook és Instagram havi előfizetési díja 10 euróra, azaz kb. 4 000 Ft-ra tehető, díjakkal együtt pedig 13 euró, azaz 5 0000 Ft (kb. ár), akkor mennyit kellene fizetnünk a TikTok-ért? Ne feledjük, a TikTok a világ egyik vezető közösségi platformja, havi 1,7 milliárd aktív felhasználóval, és a 2023-ra várható reklámbevétele 18 milliárd dollár. 2022-ben 11 milliárd dollárt termelt.

A TikTok előfizetéses modellje: Mennyit ér a reklámmentesség?

A TikTok fő bevételi forrása természetesen a reklámok, melyek között a felhasználók könnyedén lépkednek. Az Android Authority munkatársai a TikTok alkalmazás kódjában kutakodva felfedezték, hogy a platform egy havi előfizetéses rendszert tesztel, amely eltünteti a reklámokat. A bevezetési ár 4,99 dollár havonta, tehát körülbelül 2 000 Ft (kb. ár).

A TikTok hivatalosan is megerősítette a TechCrunch számára, hogy tesztelik a reklámmentes előfizetést, de egyelőre csak az angolul beszélő országokban, az Egyesült Államok kivételével. Nemrég a TikTok a keresési eredmények közé is beépített reklámokat. Azt azonban még nem tudjuk, hogy az előfizetési rendszer képes-e helyettesíteni a reklámokból származó bevételt, és hányan lennének valójában hajlandóak fizetni a TikTok használatáért.

A fizetős, reklámmentes modell nem újdonság, már a YouTube is alkalmazza. A YouTube 2,7 milliárd aktív felhasználójából 80 millióan fizetnek azért, hogy ne lássanak reklámokat.