A TikTok a legújabb frissítésében átlépett a videómegosztás területén túlra. A márka új stratégiája alapján a felhasználók immár szöveges bejegyzéseket is létrehozhatnak, követve az Instagram által indított trendet, amely szintén bevezetett szöveges posztokat a képcentrikus felületre.
A TikTok, eredetileg videómegosztó platformként indult, azonban az évek folyamán képes volt változni és alkalmazkodni. Kezdetben bevezette a képmegosztó funkciót, hogy felpörgethesse a versenyt az Instagrammal. Most pedig a Twitter és az Instagram Threads alkalmazásokhoz hasonlóan, a szöveges bejegyzésekkel bővült. Ez az új funkció lehetőséget ad a tartalomkészítőknek arra, hogy történeteiket, verseiket, kedvenc idézeteiket vagy akár csak pillanatnyi gondolataikat szöveges formában oszthassák meg.
A TikTok Kamera részén belül a felhasználók mostantól három lehetőség közül választhatnak: fotó, videó vagy szöveg. A “szöveg” lehetőséget választva a szövegszerkesztő felületre irányítja a felhasználókat, ahol elkészíthetik saját bejegyzésüket. Ezt követően a bejegyzést személyre szabhatják hangok, helymegjelölések, hozzászólások engedélyezése és a Duet funkció használatával.
A TikTok célja, hogy a szöveges bejegyzések is ugyanolyan interaktívak és dinamikusak legyenek, mint a kép- és videóbejegyzések. Hozzá lehet adni matricákat, címkéket, hashtag-eket, színes háttereket, menthető vázlatokat és a bejegyzéseket szerkeszteni is lehet. És a legfontosabb: nincs szöveghossz korlátozás, mint a Twitter esetében.