Az Apple megőrizte vezető helyét a True Wireless Stereo (TWS) fülhallgatók globális piacán 2024 harmadik negyedévében, 19,8 millió eladott egységgel és 21,4%-os piaci részesedéssel. Ez ugyanakkor 9,3%-os éves visszaesést jelent, mivel 2023 ugyanezen időszakában 21,8 millió darabot szállítottak le, 27,3%-os részesedéssel. A csökkenés az AirPods 4 megjelenése ellenére mutatja a piac éleződő versenyét, ahol új szereplők jelentős növekedést értek el, különösen az olcsóbb modellek terén.
A TWS piac vezetői 2024 harmadik negyedévében
- Apple: 19,8 millió egység (21,4% piaci részesedés, -9,3% éves csökkenés)
- Samsung: 8,3 millió egység (9,0% piaci részesedés, +25,1% növekedés)
- boAt: 7,6 millió egység (8,2% piaci részesedés, +45,5% növekedés)
- Xiaomi: 6,9 millió egység (7,5% piaci részesedés, +66,5% növekedés)
- Huawei: 3,7 millió egység (4,0% piaci részesedés, +55,2% növekedés)
- Egyéb gyártók: 46,0 millió egység (49,9% piaci részesedés, +15,9% növekedés)
A Samsung jelentős növekedést ért el, 8,3 millió darab eladott eszközzel és 25,1%-os éves növekedéssel. Sikerükhöz hozzájárult az aktív zajszűrés (ANC) fejlett technológiája és a fogyasztókat vonzó dizájn. Az indiai boAt szintén kiemelkedő eredményeket mutatott, 7,6 millió egység értékesítésével 45,5%-os növekedést produkált, elsősorban a megfizethető eszközeinek köszönhetően.
Xiaomi és Huawei: a belépő szint urai
A Xiaomi és a Huawei lenyűgöző, 66,5%-os, illetve 55,2%-os növekedést produkáltak, különösen az olcsó, belépő szintű eszközök piacán. Ezek a márkák megbízható minőséget nyújtanak elérhető áron, amivel sikeresen szorították vissza az ismeretlen gyártóktól származó „white-box” eszközöket. Az ilyen termékek leginkább az indiai és délkelet-ázsiai piacokon népszerűek.
A TWS piac növekedése
A TWS piac 2024 harmadik negyedévében 15,5%-kal nőtt az előző évhez képest, ami a gyártók számára egyre nagyobb innovációs nyomást jelent. Az új fejlesztések, például a továbbfejlesztett aktív zajszűrés, a térhangzás és a figyelemfelkeltő dizájn, kulcsfontosságúak a vásárlók megnyerésében.