A Xiaomi ma közzétette a 2023-as év első negyedéves pénzügyi eredményeit, és a számok nem rosszak. A cég több mint 30 millió mobiltelefont adott el, és 594,8 millió aktív havi felhasználóval rendelkezett 2023 januárja és márciusa között.

A számok közzétételekor már átlépték a 600 millió aktív felhasználói küszöböt. Az okostelefon divízió 5 milliárd dollárt (kb. 1,72 billió Ft) termelt bevételeként, pontosan 30,4 millió készüléket szállítva. A készülékenkénti átlagos költés 2,7%-kal nőtt az előző negyedévhez képest, 163 dollárra (kb. 56 037 Ft), tehát világos, hogy a Xiaomi számára a belépő szintű termékek jelentik a bevétel nagy részét.

A 2023-as év első negyedévének végén a Xiaomi a harmadik helyen állt az első öt mobiltelefon gyártó között, 11,3%-os részesedéssel. Előtte álltak a Samsung és az Apple, de ők kétszer annyi telefont szállítottak január és március között. A Xiaomi Kínában is jól teljesített, 22,2%-kal több telefont adott el 2023 első negyedévében, mint 2022 utolsó negyedévében. A Xiaomi azonban mégis lemaradt a vivo mögött, és a negyedik helyre csúszott. Az Apple az első, az OPPO pedig a második helyen áll.

A cég teljes bevétele elérte a 8,43 milliárd dollárt (kb. 2,9 billió Ft), a nettó profit pedig 450 millió dollárt (kb. 154,78 milliárd Ft), de a gépjárműdivízió megalapításának nagy költségei miatt a profit csak 150 millió dollárt (kb. 51,6 milliárd Ft) tett ki. A Kínai cég továbbra is nagy hangsúlyt fektet az IoT-re (Dolgok Internete), az összekapcsolt eszközök száma 618 millióra nőtt, 12,3 millió felhasználónak pedig 5 vagy több eszköze van.

A nagy háztartási gépek, hűtőszekrények, légkondicionálók, mosógépek bevételét 60%-kal növelték az előző évhez képest. 2,8 millió TV-t szállítottak, ami bevitte a Xiaomit az öt legnagyobb okostelefon-gyártó közé. Mindezen számok végén újra emlékeztetünk arra, hogy a Xiaomi vállalta, hogy 2030-ig 70%-kal csökkenti a üvegházhatású gázok kibocsátását.