A Google nemrégiben tartott egy eseményt, amit YouTube Brandcast néven ismerhetünk, és hozott néhány rossz hírt is. A cég megerősítette, hogy a nem átugorható 30 másodperces reklámok hamarosan megjelennek a smart TV-kben.

Ezt az információt párosítjuk azzal a ténnyel, hogy a legutóbbi statisztikák szerint a YouTube-megtekintések közel 50%-a TV-n történik. Nyilvánvaló, hogy a YouTube nagy bevételnövekedésre készül, és ki akarja használni azt a közönséget, amelyet a Netflix éppen elvesztett a jelszó megosztásának sabotálása miatt. A YouTube előnye, hogy az olyan riválisokkal szemben, mint az HBO, Netflix, Disney+, képes néhány percnyi tartalmat kínálni, ha sietned kell.

A reklámokat a YouTube alkalmazásban két egymást követő 15 másodperces spot formájában integrálják a TV-kbe. A YouTube egyre népszerűbb a TV-n, mivel naponta 16 000 amerikai mondja fel a kábeltelevíziós előfizetését (2022-ben). 2022-ben 5,9 millió előfizetést mondtak le.

Természetesen a fent említett reklámoktól mentes vagy, ha van YouTube Premium előfizetésed, ami nálunk havi 1790 forintba kerül. A YouTube a Pause Experiences funkciót is bevezeti a TV-kben, és reklámokat jelenít meg a képernyődön, amikor szünetet tartasz, hogy ne zavarjon túl sokat. A YouTube lehetőséget szerzett a hirdetésszűrők blokkolására, hogy maximalizálja a YouTube-ból származó profitot, tehát a jövő egyre inkább a Premium felé irányul…