Az Apple ismét módosította az App Store szabályzatát, reagálva az Európai Bizottság (EC) korábbi megállapításaira. A vállalat célja, hogy elkerülje a Digital Markets Act (DMA) által előírt jelentős bírságot.
Az App Store új szabályai lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy szabadon irányítsák a felhasználókat alternatív fizetési lehetőségekhez, az App Store-on kívül. Az Apple korábban bevezette a „StoreKit External Purchase Link Entitlement” rendszert, de az EU felügyelő hatósága úgy találta, hogy ennek üzleti feltételei nem teszik lehetővé a fejlesztők számára, hogy megfelelően kommunikálják ajánlataikat és promócióikat a választott platformjukon.
Az Apple legfrissebb frissítései révén a fejlesztők mostantól a felhasználókat külső vásárlásokhoz irányíthatják, akár harmadik fél által működtetett piactérre, fizetési platformra vagy weboldalakra. További változások közé tartozik, hogy a fejlesztők bármennyi URL-t használhatnak anélkül, hogy ezeket az Apple App Store információs listájában fel kellene tüntetniük. Ezenkívül a paraméterekkel ellátott hivatkozások, átirányítások és köztes hivatkozások is engedélyezettek.
Az Apple új díjstruktúrákat is bevezetett, amelyek összefüggésben állnak a platformon keresztül történő szolgáltatások nyújtásáért felszámított jutalékokkal, valamint a fejlesztők és a felhasználók közötti kapcsolatteremtéssel.
Az Európai Bizottság vizsgálata folytatódik, és 2025-ben dönt a technológiai óriás állítólagos piaci dominanciájával kapcsolatos ügyben. Ha bűnösnek találják az Apple-t, a globális árbevételének akár 10%-át kitevő bírsággal is szembenézhet.