Június 26-án technikai hiba lépett fel az Apple alkalmazásboltjának elszámoló rendszerében, amely kizárólag a magyar felhasználókat érintette. A probléma következtében, az Apple Pay, számos magyar felhasználó bankszámlájáról kisebb-nagyobb összegeket vontak le jogosulatlanul, esetenként ismétlődő módon. A levonások jellemzően pár száz vagy pár ezer forintos tételek voltak, de előfordult, hogy valakitől több ezer, akár tízezer forintot is levontak rövid idő alatt. A Magyar Nemzeti Bank csütörtök délután közölte, hogy a hibás tranzakciók teljes összege visszajár az érintetteknek, és felszólította a pénzintézeteket a jogosulatlan terhelések azonnali rendezésére.

A bankok gyorsan léptek

Az OTP Bank vasárnap jelentette be, hogy már több mint 325 ezer tételt jóváírtak az ügyfeleknek. Az OTP közleménye szerint a továbbiakban az Apple-lel rendezik az elszámolást. A CIB és a Gránit Bank is közölte, hogy már minden téves levonást visszautaltak ügyfeleiknek. Az Erste Bank honlapján adott tájékoztatást arról, hogy megkezdték a visszafizetéseket, amelyeket az Apple egy külső partnernél bekövetkezett technikai probléma okozott. A Raiffeisen Bank a héten fogja befejezni az utalásokat.

További Apple Pay visszafizetések várhatóak

A gyors banki reakcióknak köszönhetően a legtöbb érintett ügyfél már visszakapta pénzét, de azok, akik eddig kimaradtak, a napokban számíthatnak a visszatérítésre. Az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően a bankszektor azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére, így a jogosulatlan levonások rendezése folyamatosan történik.