Augusztus 31-től a Google Play Áruház szigorúbb követelményeket állít fel az alacsony minőségű alkalmazásokkal szemben, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson az Android felhasználóknak. Az új támogatási dokumentumban a Google hangsúlyozza, hogy az alkalmazásoknak stabil, gyors és vonzó felhasználói élményt kell nyújtaniuk.

Az AndroidAuthority szerint a Google kijelenti, hogy „az alkalmazásoknak stabil, reszponzív és vonzó felhasználói élményt kell nyújtaniuk”. Ez azt jelenti, hogy azok az appok, amelyek összeomlanak, nem biztosítanak alapvető funkcionalitást, nem vonzóak vagy nem megfelelően működnek, többé nem lesznek elérhetőek a Google Play Áruházban.

Gyakori szabálysértések példái:

  • Statikus alkalmazások, amelyek nem rendelkeznek app-specifikus funkciókkal, például csak szöveges vagy PDF fájlok
  • Nagyon kevés tartalommal rendelkező alkalmazások, amelyek nem nyújtanak vonzó felhasználói élményt, például egyetlen háttérképet tartalmazó appok
  • Alkalmazások, amelyek semmit nem csinálnak vagy nincsenek funkcióik
  • Alkalmazások, amelyek nem települnek
  • Alkalmazások, amelyek települnek, de nem indulnak el

Miközben a felhasználók már most is letölthetnek alkalmazásokat harmadik fél áruházakból, ez a lépés segít biztonságosabbá tenni a Google Play Áruházat a milliárdnyi felhasználó számára, akik a beépített megoldást részesítik előnyben.

Fontos megemlíteni, hogy 2023-ban a Google már hasonló lépést tett, amikor 2,28 millió, szabályzatot sértő alkalmazást távolított el áruházából és közel 200 000 appbeküldést utasított vissza ugyanezen okból.

Jelenleg nem világos, hány alkalmazást távolítanak el az áruházból, de elgondolkodtató, miért tartott ilyen sokáig, hogy a vállalat alaposabb ellenőrzést végezzen a rossz minőségű appok kiszűrése érdekében.