A mindennapi hírek között talán nevetségesnek tűnhet, de az Apple megint felkavarja a jogi vizeket. Ezúttal az almás logók a célpontjai. A Wired UK cikke szerint egy több mint 111 éves svájci cégnek, a Fruit Union Suisse-nak kell megváltoztatnia a logóját.

Az alma nem esik messze a fájától: Az Apple jogi ügyeket indít almás logók ellen

A Fruit Union Suisse cég története során egy piros alma és a svájci zászló képét használta logójaként. Most azonban az Apple jogi úton kényszeríti őket a változtatásra, jogi tulajdonjogot érvényesítve. A WIPO (Világ Szellemi Tulajdon Szervezete) megjegyezte, hogy az Apple több ilyen típusú ügyet indított világszerte, többek között Japánban, Törökországban, Izraelben és Örményországban.

A svájci cég logója:

Az alma nem esik messze a fájától: Az Apple jogi ügyeket indít almás logók ellen

Az Apple többnyire győzött ezekben a pereskedésekben. Lényegében a Cupertinó-i tech-óriás minden olyan cég logóját, ami almát ábrázol, szeretné eltüntetni. A Fruit Union Suisse tagjai meglepődve nyilatkoztak, szerintük senkinek sem lehetne jogi hatalma az összes alma kép felett a világon. Az Apple még 2017-ben indította el a jogi eljárásokat Svájcban, amikor bejegyezte a jogokat a helyi szellemi tulajdon hatóságnál, és megkérte a jogot a Granny Smith almát ábrázoló fekete-fehér képekhez.

Az alma nem esik messze a fájától: Az Apple jogi ügyeket indít almás logók ellen

A tech-óriás a jogot arra szeretné megszerezni, hogy az almát használja az elektronikai termékek képén, és megkapta ezt a jogot néhány termékre. Bár a hatóságok megjegyezték, hogy az általános alma képek a nyilvános domainben vannak. Az Apple fellebbezett, a per még folyik, és a cég kitartan védte a logóját.

A jövőben bármilyen vizuális ábrázolása az almának, vagy akár a médiában is veszélyben lehet. Azonban a precedens is számít, és a svájciaknak az oldalukon van a történelem és a cégük 111 éves múltja. Az Apple azonban továbbra is nyomást gyakorolhat és zaklathatja őket.