Sokan kérdezik, vajon miért van szükség egy márka arculatának időszakos frissítésére? A válasz egyszerű: ahogy a közönség, a piac és a technológia változnak, a márka is igazodik ezekhez a dinamikákhoz. Android, a világ legnagyobb operációs rendszere, most ismét ezt teszi. Az új látványvilág nem csak szemnek kellemes, de kifejezi az Android közösségének sokszínűségét és az Android alapfilozófiáját: nyitott, iteratív és befogadó.

Az Android új ruhája
Az Android új ruhája

Tíz éven alatt az Android márka számos arculati változáson ment keresztül. A legutóbbi 2019-ben volt, amikor az elnevezési rendszer is megújult. A látványos nevek, mint például az Android Lollipop, helyett most egyszerűbb, számozott formátumot használnak, mint például az Android 14, ami a globális közönség számára is érthetőbbé teszi a rendszert.

A márka mostani felújításakor nem csupán a változó igényeket vették figyelembe, hanem a jövőbeli célokat is. Az új arculat kialakításakor nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a márka és a technológia is arra ösztönözzön, hogy az emberek kreatívak lehessenek a saját feltételeik szerint.

Egyedi robotok az egyedi közösségnek
Egyedi robotok az egyedi közösségnek

A Google palettájához is jobban illeszkedik az új vizuális identitás, és dinamikusabbá vált. Az Android logó betűtípusa is átalakult: az “a” betű mostantól nagy kezdőbetűs, ami jobban összhangba hozza az Android és a Google arculatát.

Az Android robot, azaz a bugdroid, az arculat elengedhetetlen része lett. Az új, 3D-s megjelenés sokkal dinamikusabbá teszi, és lehetővé teszi, hogy a digitális és a valós világ között könnyedén váltogasson. Mostantól az Android robot is megjelenik, ahol az Android kapcsolatba lép az emberekkel, a közösséggel és kulturális pillanatokkal.

A márkaúj arculati elemek, mint az új logó és a 3D bugdroid, idén már több helyen is megjelennek, kezdve az Android eszközökkel.