A furcsa közvélemény-kutatások sorában egy újabb érdekesség merült fel. Egy Counterpoint Research által készített tanulmány szerint a Samsung az amerikaiak által leginkább kedvelt hajtogatható telefon márkája, ám a második helyen, meglepő módon, az Apple áll. Az eredmények alapján az USA-ban a válaszadók 39%-a nevezte meg az Apple-t mint kedvenc hajtogatható telefon márkájukat, annak ellenére, hogy a cég jelenleg még nem gyárt ilyen készülékeket.
Az információk szerint az első hajtogatható iPhone csak 2025-2026 körül jelenhet meg, míg egy hajtogatható iPad 2024-ben várható. Ennek ellenére a felmérésből kiderül, hogy az amerikaiak nagy többsége azonnal megvásárolná a hajtogatható Apple termékeket, ha azok elérhetővé válnának. Az emberek úgy gondolják, hogy az Apple-nek már minden szegmensben van terméke, ami különleges helyzetet teremt.
A kutatás továbbá rámutatott arra, hogy a résztvevők 28%-a nagy valószínűséggel vásárolna hajtogatható telefont a közeljövőben, míg 16% megfontolná a lehetőséget. A bizonytalan vásárlók aránya 27%, azoké pedig, akik valószínűtlennek tartják a vásárlást, 12%, míg a “nem gondolom” kategóriába tartozók aránya 17%. A hajtogatható telefonok piaca továbbra is szűk az Egyesült Államokban, csupán 4,7 millió aktív eszköz található az országban. A Motorola is igyekszik betörni erre a piacra, és a 2023-as Moto RAZR modelljük nagyban függ a versenyképes ártól.
Az Apple márka hűsége olyan nagy, hogy elképzelhető, hogy egy 2000 dolláros (686 940 Ft) hajtogatható iPhone is sikeres lenne az amerikai piacon. A tanulmány szerint az USA-ban a Flip típusú készülékek népszerűbbek, mint a Fold típusúak, de közöttük nincs jelentős különbség. Érdekességként megemlítendő, hogy a közvéleménytől eltérően a Flip készülékeket a férfiak kedvelik jobban.