Több magyar hírportál is jelentette (1, 2), hogy az Apple Pay hibásan működik Magyarországon, és számos Apple készüléket használó felhasználó váratlan, nem várt terhelésekkel szembesül vásárlás nélkül.
A felhasználók közül néhányan többszöri hibás tranzakciókat látnak, amelyek kis összegeket vonnak le sorozatosan. Egy esetben egy felhasználó számlájáról közel 550 000 forintot vontak le 74 gyors tranzakció során. Az OTP Bank közlése szerint „masszív, indokolatlan terheléseket” észleltek több banknál is, és jelenleg elemzik a helyzetet, hogy kiderítsék a probléma okát. A Raiffeisen Bank weboldalán kiadott nyilatkozat szerint az Apple már dolgozik a probléma megoldásán.
A problémák egy része korábban lemondott előfizetésekhez köthető, és néhány terhelés megegyezik korábbi tranzakciókkal. Néhány ügyfélnek sikerült letiltania a bankkártyáját, hogy megakadályozza a további terheléseket.
Apple és a magyar bankok reakciója
Az OTP Bank és a Raiffeisen Bank is megerősítette, hogy kapcsolatba léptek az Apple illetékeseivel a hiba elhárítása érdekében. A bankok ügyfélszolgálata jelenleg túlterhelt, mivel számos ügyfél jelentette a problémát.
Az ügy folyamatosan fejlődik
Jelenleg is folynak a vizsgálatok a pontos okok felderítésére, és az Apple már dolgozik a hiba kijavításán. A felhasználók számára tanácsos figyelemmel kísérniük a számláikat és azonnal jelezniük a bankjuk felé, ha gyanús tranzakciókat észlelnek.