A legfrissebb adatok szerint az Apple dominanciája a táblagéppiac felett továbbra is megkérdőjelezhetetlen. A 2024 második negyedévére vonatkozó IDC adatok alapján az Apple 12,3 millió táblagépet értékesített, ami több, mint a második, harmadik és negyedik helyen álló gyártók – a Samsung, a Lenovo és a Huawei – összesen.
Az eladási adatok alapján:
- Az Apple piaci részesedése 35,8%, ami jelentős előnyt jelent a versenytársakkal szemben.
- A Samsung 6,9 millió, a Lenovo 2,5 millió, míg a Huawei 2,3 millió darabot értékesített, összesen 11,7 millió egységet.
- Az Apple eladásai így egyértelműen felülmúlják a versenytársakét, még akkor is, ha azok eredményeit összeadjuk.
Az Apple folytatja piacvezető szerepét a táblagépek szegmensében, különösen az iPad Pro és az iPad Air modellek sikerének köszönhetően. A Samsung és a Lenovo stabil növekedést mutat, míg a Huawei jelentős, 40,3%-os éves növekedést ért el, főként a kínai piac támogatásával. Érdekesség, hogy a Xiaomi kiemelkedő, 94,7%-os növekedést produkált ugyanebben az időszakban, bár még mindig kisebb piaci részesedéssel bír.
Az adatok azt mutatják, hogy az Apple táblagépei iránti kereslet továbbra is erős, és a vállalat sikeresen megőrizte piacvezető pozícióját a globális táblagép piacon.