Az Apple kutatói bemutatták a Keyframer nevű prototípus generatív MI animációs eszközt, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy mozgást adjanak a 2D-s képekhez pusztán leírások alapján. Ez a fejlesztés a nagy nyelvi modellek (NNM-ek) animációban való felhasználásának új területét tárja fel, mely eddig kevésbé volt kiaknázott, annak ellenére, hogy más kreatív területeken, mint az írás vagy képgenerálás, már bizonyították potenciáljukat.

A

A Keyframer az OpenAI GPT-4 modelljét használja alapként, és Scalable Vector Graphic (SVG) fájlok animálására képes, szöveges utasítások alapján generálva a CSS kódot, amely az animációt vezérli. A felhasználóknak csupán fel kell tölteniük a képet, beírniuk egy utasítást – például, hogy “cseréljed a hátteret” vagy “tűnjön el és jelenjen meg a csillag” –, majd generálniuk kell az animációt. A kutatási dokumentumban bemutatott példák között szerepel egy Szaturnusz illusztráció, amely képes a háttérszín változtatására vagy a csillagok előtérbe és háttérbe történő animálására.

Bár még nincs elérhető videó, a képkockánkénti összehasonlítások bemutatják a Keyframer képességeit. Az eszköz lehetővé teszi több animációs terv készítését egyetlen kötegben, valamint tulajdonságok, mint a színkódok és animáció időtartamának beállítását külön ablakban. Programozási tapasztalat nélkül is használható, mivel a Keyframer automatikusan konvertálja ezeket a változtatásokat CSS kóddá, amely teljes mértékben szerkeszthető.

Az Apple új AI eszköze szövegleírások alapján animál 2D képeket: bemutatkozik a Keyframer

Egy profi mozgástervező, aki részt vett az Apple kutatásában, megjegyezte, hogy aggodalommal tekint a munkahelyeket potenciálisan helyettesítő eszközökre, de úgy véli, ezek az új technológiák tovább finomíthatják a szakemberek képességeit és izgalmas újításokat jelenthetnek.

A Keyframer azonban még gyermekcipőben jár; jelenleg nem elérhető nyilvánosan, és az Apple által végzett felhasználói tanulmány csak 13 emberrel, és két egyszerű, előre kiválasztott SVG képpel készült. Az Apple kutatásában említett korlátok szerint a Keyframer elsősorban webalapú animációkra, mint például betöltési sorozatok, adatvizualizációk és animált átmenetek készítésére koncentrál, szemben a filmekben és videojátékokban látható összetett animációkkal, amelyek leírások alapján jelenleg még túl bonyolultak lennének.

A Keyframer csak egy a több generatív MI innováció közül, amelyeket az Apple az elmúlt hónapokban bejelentett, beleértve az emberi avatarokat videóklippekből létrehozó Human Gaussian Splats (HUGS) és a szövegalapú leírásokkal képeket szerkesztő MGIE modellt is.