Egy friss Samsung tanulmány szerint az európaiak mindössze 15%-a használja a mesterséges intelligenciát (MI) mindennapi életében, annak ellenére, hogy a megkérdezettek 90%-a azt állítja, hogy érti a technológiát. A tíz európai országban végzett felmérés több mint 11 000 résztvevővel készült, és feltárta, hogy bár az MI iránt nagy az érdeklődés, a mindennapi integrációhoz szükséges készségek hiányoznak. A résztvevők többsége szeretné, ha az MI egyszerűsítené a háztartási feladatokat, például a takarítást és az időkezelést.

A válaszadók 42%-a jobb kapcsolódást szeretne az otthoni okoseszközök között, míg 33% különösen értékelné az MI által vezérelt porszívózást. Más háztartási feladatok, mint például a mosogatás vagy a háztartási gépek tisztítása, szintén olyan területek, ahol az MI-t hasznosnak találnák. Bár az MI hasznos technológiaként jelenik meg, csak 38% tekint érdeklődéssel a fejlesztésére.

Dr. Chris Brauer, a londoni Goldsmiths Egyetem innovációs szakértője szerint a mesterséges intelligencia képes alapvetően átalakítani a mindennapi tevékenységeket, és megkönnyíteni az életet. Ugyanakkor a biztonsági és adatvédelmi kihívások továbbra is fennállnak. A tanulmány szerint a résztvevők 37%-a fontosnak tartja a biztonsági frissítéseket, míg 34% a kiberfenyegetések aktív monitorozását is értékelné.

MI a szabadidő és a kreativitás növelésére

A felmérés egyik fontos megállapítása, hogy az emberek több szabadidőt szeretnének. A válaszadók 66%-a hatékonyabb időkezelést vár az MI-től, míg 41% reméli, hogy a technológia növelni fogja a kreativitást. Az egészségügy szintén kiemelt terület: a válaszadók 50%-a szerint az MI segíthetne az alvásfigyelésben és személyre szabott étrendtervek kialakításában.

A tanulmány július 11. és 19. között készült, tíz európai ország 11 000 résztvevőjével, beleértve az Egyesült Királyságot, Németországot, Franciaországot, Olaszországot, Spanyolországot, Svédországot, Finnországot, Norvégiát, Dániát és Lengyelországot. Az Egyesült Királyságban 2000, a többi országban 1000 fő vett részt a felmérésben.