Az Instagram megelőzte a YouTube-ot a reklámbevételek terén, mint az a Meta által bírósági eljárás során közzétett dokumentumokból kiderült. Az Instagram 2021-ben 32,4 milliárd dolláros rekordbevételt ért el, míg a YouTube csak 28,8 milliárd dollár bevételt generált ugyanebben az évben. A Meta 2020-as adatai szerint az Instagram már ekkor is a cég összes bevételének 30%-át adta, ami jelentős növekedés a 2019-es 26%-hoz képest.

A Bloomberg által ismertetett adatok szerint az Instagram folyamatosan növekvő reklámbevételi előnye különösen figyelemre méltó, figyelembe véve, hogy a YouTube hatalmas mennyiségű hirdetést jelenít meg. Az Instagram 2020-ban 22 milliárd dollárt, 2019-ben pedig 17,9 milliárd dollárt termelt, szemben a YouTube 19,7 milliárd, illetve 15,5 milliárd dolláros bevételével ezekben az években.

A Meta közzétett dokumentumai rávilágítanak arra is, hogy bár a YouTube a tartalomkészítőknek a reklámbevételek 55%-át fizeti ki, az Instagram csak időnként és jelentősen alacsonyabb összegeket kínál nekik. Ez a gyakorlat lehetővé teszi az Instagram számára, hogy alacsonyabb költségek mellett magasabb profitot realizáljon, ami vonzóvá teszi a platformot a hirdetők számára.