A 13. és 14. generációs Intel processzorok körüli problémák kapcsán a vállalat elismerte, hogy stabilitási gondok léphetnek fel a csúcskategóriás modellek esetében. Ezeket a hibákat egy mikroprocesszor-kód hiba okozza, amely a magas feszültségnek való kitettség során jelentkezik. Az Intel augusztus közepén tervez kiadni egy javítást, de új információk szerint a már sérült processzorok esetében ez nem lesz elegendő.

Intel processzorproblémák: az augusztusi javítás nem oldja meg a meglévő hibákat
Intel processzorproblémák: az augusztusi javítás nem oldja meg a meglévő hibákat

Javíthatatlan károk

Az információk szerint a processzorok degradációja visszafordíthatatlan. Az Intel szóvivője nem tagadta ezt a felvetést, de azt állította, hogy a közelgő javítás megakadályozza a további problémák kialakulását. A Tom’s Hardware által közölt jelentés szerint az Intel arra ösztönzi a felhasználókat, hogy mielőbb frissítsék alaplapjuk BIOS-át. Ha a processzor már hibás, a legjobb megoldás annak cseréje.

Oxidációs problémák

Thomas Hannaford, az Intel szóvivője megerősítette, hogy a magas feszültség az instabilitás fő oka, de felmerült az is, hogy a gyártási hibákból eredő oxidáció is hozzájárulhat a problémákhoz. Az Intel szerint ezt a gyártási hibát már tavaly kijavították.

Mi várható a jövőben?

Az Intel nem állította le a processzorok értékesítését és nem vonta vissza a meglévő készleteket. Arról sem nyilatkoztak, hogy bővítik-e az érintett processzorok garanciáját, és nem közöltek becsléseket az érintett processzorok számáról. A vállalat továbbra is azt javasolja, hogy a felhasználók tartsák be az alapértelmezett beállításokat és frissítsék a BIOS-t. Az augusztusi javítás után mindenkinek frissítenie kell a BIOS-t, hogy a javítást alkalmazni tudja.

Megelőző lépések

Az Intel hangsúlyozta, hogy a javítás megakadályozza a problémákat azoknál a processzoroknál, amelyek még nem mutatnak instabilitási jeleket. Az újonnan gyártott 13. és 14. generációs processzorok már a javított mikroprocesszor-kóddal kerülnek ki a piacra, míg a már forgalomban lévő processzorok esetében a felhasználóknak kell majd a BIOS-frissítést alkalmazni.

Az Intel jelenleg nem részletezte, hogyan fogja kezelni a garanciális cseréket, de javasolja a felhasználóknak, hogy ismét vegyék fel a kapcsolatot a technikai támogatással, még akkor is, ha korábbi csereigényüket elutasították.