Az Apple először esett ki Kína öt legnagyobb okostelefon-gyártója közül, mióta gyorsan felkapaszkodott ezen a piacon. A Canalys piackutató cég szerint az iPhone-ok szállítása Kínában 6,7%-kal csökkent 2024 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Ezzel szemben a helyi márkák, mint a vivo, az OPPO és a HONOR, növekedést mutatnak, és most a lista élén állnak az eladások terén.

iPhone eladások, Apple Kína, kínai okostelefon piac, HUAWEI növekedés, okostelefon verseny Kínában

A visszaesés fő oka a helyi márkák növekedése, különösen a HUAWEI, amely erőteljes visszatérést produkált a prémium kategóriás telefonok piacán, kihívást jelentve az Apple által nyújtott prémium státusznak. A kínai okostelefon-piac 10%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és a második negyedévben több mint 70 millió egységet szállítottak le.

A vivo vezeti a piacot 19%-os piaci részesedéssel, 13,1 millió leszállított egységgel. Ezt követi az OPPO (a OnePlus-szal együtt), a HONOR és a Huawei, mindegyikük körülbelül 10 millió leszállított egységgel. A Xiaomi, amely korábban nehézségekkel küzdött, 17%-os növekedést ért el az előző évhez képest, és 10 millió egységgel visszatért a top 5 közé.

Az iPhone eladásai visszaesnek Kínában; az Apple kiesett a top 5-ből

Az Apple 9,7 millió telefont szállított le, ami 14%-os piaci részesedést jelent. Az cég operatív igazgatója, Jeff Williams nemrég Kínába látogatott, hogy találkozzon hivatalos személyekkel és megerősítse a vállalat elkötelezettségét a piac iránt.

Az elemzők szerint az Apple egyetlen esélye a top 5-be való visszatérésre az „Apple Intelligence” platform kínai bevezetése lehet. Emellett az iPhone 16 sorozat is lehetőséget kínál a kereslet növelésére és az Apple piaci pozíciójának javítására Kínában.

Kínában az éles verseny miatt a helyi márkák vonzó jellemzőket kínálnak versenyképes áron. Az Apple számára kérdéses, hogy képes lesz-e alkalmazkodni a kínai fogyasztók igényeihez.