Az Apple nemrégiben bemutatott legújabb iPad Pro reklámja komoly felháborodást váltott ki a művészeti közösségben, amely úgy véli, a kampány üzenete negatívan ábrázolja a humán kreativitást. Az említett reklám egy óriási prés alatt történő kreatív tárgyak megsemmisítését mutatja be, amelyek helyére az új iPad lép. Az alkotók – digitális művészek, zenészek és további kreatív szakemberek – szerint ez a kép arra utal, hogy az Apple termékei, illetve az általános technológiai fejlődés, elnyomják az emberi kreativitást.

Hugh Grant brit színész és több más híresség is kritizálta a kampányt. Grant például a Twitteren fejezte ki nemtetszését, mondván: “Az emberi élmény pusztulása, köszönhetően a Szilícium-völgynek.” További negatív reakciókat fogalmaztak meg ismert személyiségek, mint Reed Morano, Ed Solomon és Justine Bateman is.

Az Apple válaszként elnézést kért a reklámért és közölte, hogy Tor Myhren, az Apple marketing kommunikációs alelnökének szavai szerint: “Az Apple DNS-ében mélyen gyökerezik a kreativitás és fontos számunkra, hogy olyan termékeket tervezzünk, amelyek lehetővé teszik a kreatív emberek számára, hogy megvalósítsák ötleteiket világszerte az iPad segítségével. Ezzel a videóval félrementünk, és ezért elnézést kérünk.” Az Apple megerősítette, hogy nem tervezik a reklám további televíziós sugárzását.