A Meta, melynek portfóliójában olyan gigászok találhatóak, mint a Facebook és az Instagram, új irányt vesz Európában. Az európai adatszabályozási környezet kihívásaira válaszul egy előfizetési modellt vezet be az EU, az EGT és Svájc területein.

Az új struktúra egy egyszerű döntés elé állítja az európai felhasználókat: továbbra is használják a platformokat a megszokott, reklámokkal tarkított módon, vagy válasszanak egy reklámmentes előfizetési csomagot. Fontos megjegyezni, hogy előfizetés esetén a felhasználói adatok nem kerülnek felhasználásra hirdetési célokra.

A Meta egy lépéssel tovább megy, és az előfizetési díjazását is optimalizálja a felhasználók különféle eszközeihoz: a webalapú változatért 9,99 eurót, míg az iOS és Android platformokért 12,99 eurót kérnek, amelyek az Apple és a Google platformdíjait is tartalmazzák.

Miközben a vállalat továbbra is elkötelezett az ingyenes, reklámmal támogatott modell mellett, a változások tükrözik az európai szabályozási környezetben tapasztalt dinamikát és a GDPR, valamint a Digitális Piaci Törvény által támasztott elvárásokat.

Az előfizetési modell nem csupán egy új bevételei forrás, hanem egy olyan válasz is, amely a technikailag jártas európai felhasználóknak nagyobb kontrollt biztosít adataik és a közösségi média élménye felett.