A Ferrari is belépett az elektromos járművek piacára, méghozzá nem is akárhogyan: az első elektromos modelljük ára 500 000 eurótól (kb. 197,500,000 Ft) kezdődik. A hivatalos megjelenést jövő év végére tervezik, ami különösen érdekes lépés egy olyan időszakban, amikor sok autógyártó inkább árcsökkentéssel próbál reagálni a csökkenő keresletre. Az olasz luxusmárka azonban bízik a tehetős és hűséges ügyfélkörében, akik hajlandóak prémium árat fizetni a kivételes minőségért és innovációért.
Ferrari új üzemet épít Maranellóban, Olaszországban, ahol nemcsak elektromos autókat, hanem benzines és hibrid járműveket is gyártanak majd. Az új gyár éves kapacitását 20 000 járműre növeli, szemben a tavalyi 14 000 eladott autóval. Ez jelentős lépés a Ferrari számára, de a márka már korábban is sikeresen bővítette kínálatát anélkül, hogy veszített volna exkluzivitásából, mint például a Purosangue SUV esetében.
Az első elektromos modell mellett a Ferrari már a második elektromos autójának fejlesztésén is dolgozik, amely jelenleg még korai fázisban van. Az új üzem néhány hónapon belül teljesen üzemképes lesz, és egy új szerelősort is hozzáadnak, amely további rugalmasságot biztosít a jövőre nézve. Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója elmondta, hogy ez az egység biztosítja a szükséges technikai kapacitást az elkövetkező években, anélkül, hogy azonnal 20 000 járműre növelnék az éves gyártást.
Miközben a Ferrari nagy lépésre készül az elektromos járművek piacán, versenytársai, mint például a Lamborghini, óvatosabbak, és csak 2028-ra tervezik első elektromos modelljük bemutatását. Andrea Balloni, a Mediobanca elemzője szerint a Ferrari elektromos modellje egyelőre egy szűk réteget fog megcélozni, és az éves eladások alig 10%-át fogja kitenni. A magas árak biztosítják a nyereségességet és fedezik az új elektromos technológiákba való befektetéseket. Ezzel a Ferrari továbbra is kiszolgálja a benzinmotorokat kedvelő hűséges ügyfeleit, miközben felkészül az elektromos jövőre.