Elon Musk 2022-es, eleinte viccnek szánt kijelentése, miszerint megvásárolná a Twittert, valósággá vált, amikor ténylegesen átvette az irányítást a közösségi platform felett. Azóta számos olyan változtatást vezetett be, amelyeket a felhasználók vegyesen fogadtak. Ma azonban újabb sokkoló adat érkezett: a Fidelity által közzétett friss jelentés szerint az X – az új márkanév bevezetése óta így hívják a Twittert – értéke mostanra 75%-kal esett vissza.

A Fidelity Blue Chip Growth alap befektetésének értéke a platformban jelenleg mindössze 4,2 millió dollár, ami jelentős csökkenést mutat az Elon Musk által 2022 októberében kifizetett 19,66 millió dolláros értékhez képest. Ha ezt az arányt alkalmazzuk a Twitter akkori teljes piaci értékére, akkor Musk vásárlása óta a vállalat értéke 44 milliárd dollárról 9,4 milliárd dollárra esett vissza. Ez a drámai zuhanás rámutat arra, hogy a cég pénzügyi kilátásait érintő bizalom jelentősen megingott.

A Twitter értékének csökkenését több tényező is előidézte. Az egyik legfontosabb, hogy több neves vállalat – mint az Apple, az IBM és a Disney – döntött úgy, hogy ideiglenesen vagy véglegesen visszavonja hirdetéseit a platformról. Ez közvetlen következménye volt annak, hogy Musk egy antiszemita bejegyzésre reagálva azt „az igazság megnyilvánulásának” nevezte, ami tovább mérgesítette a helyzetet a hirdetőkkel. A moderációs politika hiánya és a platformon tapasztalható következetlenségek már így is komoly gondot okoztak a reklámpartnerek megtartásában.

Musk, bár nagyratörő tervei között szerepelt a Twitter – illetve most már X. működésének teljes átalakítása, egyelőre nem tudta stabilizálni a platform helyzetét. A hirdetők elfordulása és a cég piaci értékének hanyatlása komoly kihívás elé állítja a közösségi médiaóriás hosszú távú pénzügyi fenntarthatóságát.