A Tesla népszerűsége mélyrepülésben van az USA-ban, és sokan Elon Muskot teszik felelőssé ezért a helyzetért. Egy friss piackutatás, amit a Caliber tanácsadó cég végzett, részben Muskot és a körülötte kialakult vitákat okolja a visszaesésért. A Tesla eladásai még mindig erősnek tűnnek, köszönhetően az agresszív árcsökkentési stratégiának, de az elemzők gyenge teljesítményt várnak a következő negyedévben.

Aggresszív árcsökkentéssel tartja magát a piac élén a Tesla, de meddig tartható ez a stratégia?

A Tesla “tetszési indexe”, amit a Caliber mér, 31%-ra csökkent februárban a 2021-es 70%-os csúcsról. Ez jelentős visszaesés, különösen, ha összehasonlítjuk a Mercedes, BMW és Audi elért 44-47%-os értékeléseivel, amik elektromos és hagyományos autókat egyaránt gyártanak. Musk a Federal Reserve monetáris politikáját okolta korábban a drága termékek iránti kereslet csökkenéséért, de a Caliber szerint Musk személye és cselekedetei is hozzájárulnak a Tesla hírnevének romlásához.

Musk politikai állásfoglalásai és nyilatkozatai sok vitát váltottak ki, ami árnyékot vetett a Tesla márka képére és a termékei iránti keresletre. Az elemzők szerint a növekvő pénzügyi nyomás, az új, olcsóbb elektromos autók hiánya, valamint a verseny, különösen a BYD kínai gyártótól, szintén nyomás alá helyezi a Teslát.

A Tesla eladásainak lassulása aggodalomra ad okot, különösen mivel a cég a folyamatos erős növekedésre támaszkodott. Kalifornia, a Tesla legnagyobb amerikai piaca, először mutatott csökkenést három év alatt, bár az elektromos autók eladásai összességében nőttek. A Tesla részvényei is jelentős csökkenést mutattak az év eleje óta.

Mindezek ellenére a Tesla továbbra is nagy lojalitást élvez meglévő ügyfelei körében. Ez azt mutatja, hogy bár a márka hírneve nehézségekkel küzd, a fogyasztói bázisa erős marad. A jövőben kulcsfontosságú lesz a Tesla számára, hogy kezelje ezeket a hírnevével kapcsolatos problémákat és fenntartsa termékeinek vonzerejét.