2017 körül az Apple és a kínai BYD közötti együttműködés révén új típusú, nagy hatótávolságú elektromos autó akkumulátorok fejlesztése indult meg. A cél a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorok továbbfejlesztése volt, amelyek nagyobb energiasűrűséget és jobb biztonságot kínálnának a hagyományos elektromos járművek (EV) akkumulátoraihoz képest. Noha az Apple idén végül leállította az ambiciózus Apple Car projektet, az együttműködés révén mindkét cég komoly tapasztalatokat szerzett.

BYD Blade

 

A fejlesztési folyamat során az Apple mérnökei az akkumulátorcsomagok és a hőkezelési technológiák terén nyújtottak segítséget, míg a BYD a lítium-vas-foszfát cellák gyártásában szerzett szakértelmét és kapacitásait hozta be. Az Apple vezetőit különösen lenyűgözte a BYD korai „Blade” akkumulátorának teljesítménye, amely nemcsak a biztonság terén mutatott kiemelkedőt, hanem a nagy energiatárolási képessége miatt is előnyösnek bizonyult.

Bár az Apple végül nem fektetett be a BYD Blade akkumulátoraiba, ezek a fejlesztések nagy mértékben hozzájárultak a BYD jelenlegi elektromos járműveinek piaci versenyképességéhez. A Blade technológia lehetővé tette, hogy a BYD költséghatékonyabb, mégis nagy hatótávolságú elektromos autókat kínáljon, miközben az Apple végül más partnerek felé fordult. A közös munka nem eredményezett közvetlen szabadalmi jogokat az Apple számára, de segítette a BYD technológiai előretörését az EV piacon.

A projekt lezárásával az Apple több milliárd dollárnyi befektetést veszített el, és több mint 600 dolgozót bocsátott el az elektromos autós részleg megszűnése miatt. Az együttműködés ugyan nem hozott végső sikert az Apple számára az autóiparban, de a BYD komoly tapasztalatokkal gazdagodott, és a Blade akkumulátoraival a versenytársai elé került.