Az év elején még hanyatlóban volt az okosórák piaca, de a legújabb adatok szerint a harmadik negyedévben 9%-os növekedést értek el a globális értékesítések. Ez a váratlan fordulat a Counterpoint Research elemzése szerint főleg Indiából és Kínából érkező erős keresletnek köszönhető, ahol a Huawei különösen jól teljesített, éves szinten 56%-os növekedést mutatva. A cég ezzel jelentős részesedést szerzett a globális piacon, elérve a 14%-ot, ami visszahelyezte őket a világ első három okosóra gyártója közé.
A Samsung viszont 19%-os csökkenést szenvedett el az előző év azonos időszakához képest, ami elsősorban az idősebb modellek gyengébb teljesítményének tulajdonítható. Az új modellek csak 3%-os csökkenést mutattak, ami azt jelzi, hogy a friss termékek még mindig versenyképesek a piacon. Ezzel szemben az Apple a legjobb negyedévet zárta 7%-os növekedéssel, továbbra is uralva ezt a piacot 45%-os részesedéssel. Az Apple dominanciája mutatja, hogy a márka iránti hűség továbbra is erős, különösen a prémium kategóriában.
Ez a növekedés azt jelzi, hogy az okosóra piac lassan kilábal a korábbi mélypontjából, és újra növekedési pályára áll. A különböző gyártók stratégiája és az új modellek bevezetése kulcsfontosságú lesz a jövőbeni siker szempontjából. Az okosórák piacának dinamikus változása arra utal, hogy a fogyasztói preferenciák és a technológiai innovációk folyamatosan alakítják ezt a szektort.