A Dacia Duster új, 1,6 literes E-Tech hibrid motorja problémákkal küzd, amelyek már a tulajdonosok körében is aggodalmat keltettek. A motorral kapcsolatos hibák nemcsak a Dacia modelleket érintik, hanem más Renault autókat is, mint a Clio, Arkana, Mégane vagy Captur. Az érintett autók tulajdonosai egyre több esetben jelentik a motor teljesítményének csökkenését és a sebességváltó túlmelegedésére figyelmeztető üzenetet.
A probléma forrása egy olajszivárgás az elektromos motor tengelyéről, amely az automata sebességváltóval integrált hibrid rendszer része. Az olaj a motorba kerülve túlmelegedést okozhat, ami súlyos meghibásodásokhoz vezethet. A Renault már megkezdte a visszahívásokat ezen hibák miatt, bár egyelőre csendben, csak azokat az ügyfeleket értesítve, akik konkrét panaszokkal jelentkeztek.
Két hibaüzenetet és az ezekhez kapcsolódó megoldásokat azonosítottak:
- DTC 0AA9098: Ez a hiba a motor túlmelegedésére figyelmeztet, és a megoldás az, hogy a hőmérséklet-érzékelőt eltávolítják, az elsődleges tengelyt kicserélik, és az elektromos motort kitisztítják.
- DTC 16D861: Ez a hiba a hajtásveszteséget jelzi indításkor, ami súlyosabb probléma, és akár a sebességváltó teljes cseréjét is igényelheti.
A Dacia Duster és a Jogger tulajdonosai is jelezték ezeket a hibákat a közösségi médiában, különösen a Dacia Duster Trails csoportban. Egyelőre nem ismert, hogyan fogja a Dacia kezelni ezt a problémát, de valószínű, hogy a Renault-hoz hasonlóan csendes visszahívásokat alkalmaznak majd.