Google bejelentette, hogy a WebGPU, egy olyan API, amely nagyobb hozzáférést biztosít a grafikus kártya képességeihez, alapértelmezés szerint engedélyezve lesz a Chrome 113-ban, amely körülbelül három hét múlva jelenik meg. A WebGPU elérhető lesz a Windows PC-ken, amelyek támogatják a Direct3D 12-t, a macOS-en, és a ChromeOS eszközökön, amelyek támogatják a Vulkan-t.
A WebGPU lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy ugyanolyan szintű grafikát érjenek el jóval kevesebb kóddal, és “több mint háromszoros javulást nyújt a gépi tanulási modellek inferenciáiban.” Ez különösen érdekes a generatív mesterséges intelligenciák és a nagy nyelvi modellek korában.
A technológia lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy jobb megjelenésű játékokat írjanak böngészőjéhez. A Babylon.js-nek van egy lenyűgöző demója, amelyet futtathat, ha a Chrome Béta verzióját használja.
A Google azt mondja, hogy a hónap során megjelenő kiadás “építőelemként szolgál a jövőbeli frissítésekhez és fejlesztésekhez”, ígérve a “fejlettebb grafikai funkciók” és a “mélyebb hozzáférést a shader magokhoz” a jövőben.
Az API-t 2017-ben tervezték, és a fejlesztése azóta folyamatosan zajlik. A jövőben a Firefoxban és a Safari-ban is elérhetőnek kell lennie. A Google azon dolgozik, hogy kiterjessze az implementációt több operációs rendszer támogatására, mint például a Linux és az Android.