Google új MI-chatbotokon dolgozik, melyek hírességekre és YouTube influencerekre épülnek. Bár az ötlet nem új – hasonló termékekkel már jelentkeztek startupok, mint a Character.ai, valamint nagyvállalatok, mint a Meta – Google MI-stratégiája eddig sem mutatott kiemelkedő újításokat.

Gemini modell és híresség chatbotok

A Google híresség chatbotjait a cég Gemini nevű nagyméretű nyelvi modelljei hajtják majd, ahogy azt a The Information jelentette. A vállalat arra törekszik, hogy partnerségeket kössön influencerekkel és hírességekkel, továbbá egy olyan funkción is dolgozik, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy saját chatbotokat hozzanak létre egyszerűen személyiségük és megjelenésük leírásával – hasonlóan a Character.ai-hoz. Érdekesség, hogy Noam Shazeer, a Character.ai egyik társalapítója és a „transformers” technológia egyik alkotója korábban Google mérnök volt, ami ma a generatív MI alapját képezi.

Még nem tisztázott együttműködések

Nem világos, mely hírességekkel vagy influencerekkel fog együttműködni a Google. A Meta chatbotjai például olyan személyiségeken alapulnak, mint a TikTok sztár Charli D’Amelio, a YouTube jelenség Mr. Beast, Snoop Dogg, Tom Brady és Paris Hilton, míg a Character.ai karakterei között politikusok, filozófusok, kitalált szereplők és még beszélő sajtdarab is található. A Google projektjét Ryan Germick vezeti, aki a Google Doodles projekten dolgozik, és tízfős csapata segíti.

Jog és etika

A projekt hátterében az OpenAI nemrégiben bekövetkezett botránya is állhat. Scarlett Johansson hangját utánzó ChatGPT funkció miatt nagy felháborodás támadt, miután az OpenAI az ő engedélye nélkül használta fel a színésznő hangját. Johansson nyilatkozata szerint „sokkolta és feldühítette” a hang opció, amely olyannyira hasonlított az övére, hogy még barátai és a média sem tudtak különbséget tenni. Ez az eset rávilágít a jogi és etikai kérdésekre, amelyek az MI és a hírességek felhasználása körül merülhetnek fel.

Kísérleti jelleg

Úgy tűnik, hogy a Google chatbotjai egyelőre csak kísérleti jellegűek lehetnek – a jelentés szerint a botok valószínűleg csak a Google Labs, a vállalat kísérleti termékeket bemutató webhelyén jelenhetnek meg, nem pedig szélesebb körben elérhető formában.

Érdekességképpen, a Meta hírességekre épülő MI-chatbotjai nem arattak nagy sikert, annak ellenére, hogy a vállalat minden termékében jelen vannak. Például a Snoop Doggra épülő chatbotnak csak 15 000 követője van az Instagramon, szemben a valós rapper 87,5 millió követőjével.