Google ismét nekiment az Apple-nek egy friss reklámkampányban, amelyben a Pixel 9 Pro és az iPhone 16 Pro személyesítik meg a márkák közötti rivalizálást. A videó apropója az, hogy az Apple végre bevezette az RCS (Rich Communication Services) támogatását az iOS 18-ban, de csak az operátorok által nyújtott verziót választotta, nem pedig a Google-féle megoldást. A Google ezt az „adoptálási késést” célozza meg egy humoros, de kissé kínos reklám formájában, amelynek célja egyértelmű: az Apple piszkálása.
Az RCS lényegében az SMS-korszak végét jelenti, biztonságosabb, titkosított üzenetküldést biztosít, amely lehetővé teszi videók, képek küldését is. Az Apple viszont nem a Google által fejlesztett RCS rendszert választotta, ami tovább feszíti a viszonyt a két tech óriás között. Az iOS 18-ban bevezetett RCS ugyanis csak a mobil operátorokon keresztül működik, és jelenleg nem érhető el például Magyarországon, szemben a Google Messages alkalmazással, amely globálisan használható.
A reklámban megjelenő humortól függetlenül, a felhasználók szemszögéből az RCS támogatása hosszú távon előnyös lépés. A Google és az Apple közötti szurkálódások ugyanis végül ahhoz vezetnek, hogy a szolgáltatások fejlettebbé válnak, és a felhasználók új funkciókat élvezhetnek. A reklám végén azért is érdekes helyzet alakul ki, mert a Pixel telefonok hivatalosan már Magyarországon is elérhetők, így a két platform legújabb készülékei már versenyezhetnek egymással a helyi piacon is.