Az okostévén YouTube-ot nézők számára jelentős változások köszöntenek a közeljövőben. A Google tulajdonában lévő videómegosztó platform, a YouTube, bejelentette, hogy megváltoztatja a reklámok megjelenítésének módját az okostévéken elérhető alkalmazásában. E változások célja az, hogy javítsák a felhasználói élményt, miközben növelik a YouTube Premium szolgáltatás iránti érdeklődést.
A YouTube Premium, amelyet eddig is lehetőség volt előfizetni, reklámmentes videónézési élményt kínál. A változások lényege, hogy a hagyományos, ingyenes YouTube szolgáltatás során a videók közötti reklámblokkok hosszabbak lesznek, de kevesebb alkalommal jelennek meg. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók ritkábban, de hosszabb időtartamú reklámokat láthatnak majd.
Ez az új rendszer már a szeptemberi tesztelés során pozitív visszajelzéseket kapott. A YouTube szerint a tesztelés során 29%-kal nőtt a két reklámblokk között eltöltött idő, ami azt mutatja, hogy a felhasználók valóban preferálják a ritkább, de hosszabb reklámokat. Az új reklámstratégia részeként a hirdetések átugrásának lehetősége is módosul, a korábbi 5-10 másodperces várakozási idő helyett akár 45-60 másodpercet is várni kellhet, mielőtt a felhasználók átugorhatnák a reklámokat.
Ezek a változások jelentős hatással lehetnek a YouTube-on okostévéken keresztül történő videónézési szokásokra. A felhasználóknak meg kell fontolniuk, hogy az új reklámstratégia hogyan befolyásolja majd az ő YouTube-on töltött idejüket, és el kell dönteniük, hogy a Premium előfizetés extra költsége megéri-e a reklámmentes élményt.