A sok mobiltelefon mellett, amelyet március 23-án bemutattak, a Huawei egy váratlan terméket is leleplezett: egy elektromos autó töltőt. A töltési megoldás neve FusionCharge, és ez csak a kezdet.
Már tudtuk, hogy a Huawei komolyan érdekelt az autóiparban, kínai partnerek segítségével. Hozzájárulnak a mérnöki tudásukkal, és az autók közötti kapcsolatokkal, valamint a fedélzeti intelligens rendszerekkel foglalkoznak. Most bemutattak egy 40 kW-os (DC) töltőállomást. Az első töltőállomáson 8 ilyen egység található, amelyeket tesztelésre használnak. Mindegyik állomáshoz tartozik egy külön hűtőrész az alján, ahol a nyílások láthatók.
A töltőben folyadékhűtés is található, és a teljes terminál 200 V és 1000 V közötti kimenetet kínál. 600 kW-os és 600A-s változatokon is dolgoznak. Ezekkel a töltőállomásokkal egy olyan autó, mint az AITO M5 EV, kevesebb mint 10 perc alatt feltölthető, ami nagyon optimistán hangzik.
Az AITO M5 EV-t a Seres márka és a Huawei együttműködésében gyártják, és ez egy többféle változatban kapható crossover, beleértve egy 1,5 literes turbómotorral és egy 40 kWh-s akkumulátorral ellátott verziót, amely akár 140 kilométeres hatótávolságot biztosít.
További változatok 200 kW, 150 W és 165 kW motorral is elérhetők.