Az Instagram bejelentette, hogy olyan reklámokat tesztel, amelyeket a felhasználók nem tudnak átugrani. Az új típusú hirdetések a görgetés közben jelennek meg, és néhány másodpercig megakadályozzák a továbbhaladást. Az alábbiakban részletesebben is kifejtem.
A képernyő alsó részén egy visszaszámláló jelenik meg, amely megmutatja, hány másodpercet kell várni. Ebben az időszakban a felhasználók nem tudnak görgetni, és más funkciókat sem érhetnek el az alkalmazásban. Az Instagram ezzel a YouTube-hoz hasonlóvá válik, sőt, talán még rosszabb is, mint a Google ingyenes streaming szolgáltatása.
A Meta lépése logikusnak tűnik, tekintve, hogy a vállalat az Instagramot egyre inkább videóközpontú platformmá kívánja alakítani. Az utóbbi időben komoly versenyben áll a TikTok-kal, így nem lenne meglepő, ha a jövőben 16:9 formátumú videókat is látnánk az alkalmazásban. Az új reklámopció „Ad Break” néven fut, de egyelőre nem világos, hogy rendszeresen megjelenik-e, vagy csak bizonyos időközönként, például 10-15-30 perc használat után.
Az Instagram felhasználók közül sokan elégedetlenek az új funkcióval. Többen is jelezték különböző fórumokon, mint például a Redditen, hogy abbahagyják az alkalmazás használatát, ha találkoznak ezzel az „Ad Break”-kel, vagy akár teljesen törlik az Instagramot.