Kína legutóbbi intézkedései, amelyek az online játékokra fordított időt és pénzt korlátozzák, drasztikus hatással voltak a játékipar két óriására, a Tencentre és a NetEase-re.
Ezek a lépések egy nagyobb kampány részét képezik, amely a videojátékok piacának szabályozását szigorítja. Az új előírások tiltják a napi bejelentkezésért járó jutalmakat és az ismételt kiadásokat, ami alapvetően érinti a „free to play” játékok működését.
A Tencent, a világ legnagyobb játékgyártója, részvényeinek értéke akár 16%-kal csökkent, míg a NetEase részvényei akár 25%-os visszaesést szenvedtek. Ezek a korlátozások a kínai kormányzat azon törekvésének részét képezik, amely korábban a játékokat „szellemi ópiumként” aposztrofálta.
A világ legnagyobb piacának számító kínai online játékipar, melynek tavalyi bevétele 45 milliárd dollár (kb. 15,23 billió Ft) volt, most komoly kihívásokkal szembesül.