A magyar csomagautomaták piacán gyorsan zajlik a konszolidáció. Nemrégiben a Wallis Group és a Trueway eladta a Foxpost csomagautomata-vállalatot a cseh Packeta mögött álló konzorciumnak, amely a versenyhivatal jóváhagyása esetén több mint kétezer automatával rendelkezik majd Magyarországon. Ezzel a Packeta előzi a jelenleg 1800 automatával működő GLS-t, amely a piac vezető szereplője volt eddig – írja a hvg.hu.

Az elmúlt hónapban a romániai eMAG logisztikai vállalata, az easybox automatákat üzemeltető Sameday 80 százalékos részesedést szerzett a Fürgefutár.hu-ban, és felvásárolta a Sprinter Futárszolgálatot, amely több mint 700 Pick Pack Pontot üzemeltet. Ezzel a Magyar Lapterjesztő Zrt. elvesztette a tulajdonjogot a Sprinter felett, és újabb magyar szereplő tűnt el a piacról.

Szép Károly, a Sameday kereskedelmi és marketingigazgatója elmondta, hogy a piaci konszolidáció már évek óta várható volt, és a vállalatoknak proaktív lépéseket kell tenniük, hogy fennmaradjanak a versenyben. A piac jelenlegi átrendeződései azt mutatják, hogy hamarosan csak nagy külföldi cégek maradhatnak a szektorban.

A Magyar Postán kívül mostanra minden nagyobb szereplő külföldi tulajdonban van. A GLS angol, az Alzabox cseh, az ExpressOne osztrák, míg a DPD francia tulajdonú. Magyarország egyedülálló lehetőséget kínál a csomagautomata-piac fejlesztésére, mivel Nyugat-Európában még nem terjedtek el széles körben ezek a megoldások. Madar Norbert, a GKID piackutató és tanácsadó cég partnere szerint a régiós szinten a magyar piac kiemelkedő jelentőségű a cseh és a lengyel piac mellett.