A Meizu, a híres tech vállalat, amely korábban a zenelejátszók és okostelefonok piacán tett szert hírnévre, most egy merész lépésre szánta el magát: teljes mértékben az MI-re (mesterséges intelligencia) helyezi a hangsúlyt. A vállalat vezérigazgatója, Shen Ziyu, a közösségi médiában tett bejelentése, hogy “Miért All in AI? Beszéljünk a valóságról”, egyértelműen jelezte, hogy a Meizu készen áll arra, hogy új területeken is megmutassa magát. A nagy bejelentésre február 18-án, reggel 9-kor kerül sor, ami új fejezetet nyit a cég életében.
Ez az új irányvonal nem jött váratlanul. A Meizu nemrégiben hatalmas, 100 méteres reklámot helyezett el egy repülőtér T2 terminálján, amely felkeltette az utazóközönség figyelmét. A reklámüzenetből kiderül, hogy a vállalat belép az MI piacára, és hamarosan bemutatásra kerül az “holnapi eszköz”. Ez a lépés nem csupán egy új termék vagy termékcsalád bevezetését jelenti, hanem a Meizu elkötelezettségét az MI iránt, mint a jövő technológiáját.
A Meizu útja az évek során jelentős változáson ment keresztül. A zenelejátszóktól kezdve, amelyekkel 2003 és 2007 között a hazai termékek felemelkedésének idején váltak ismertté, az okostelefonokig, ahol a FlymeOS rendszerükkel 2008 és 2021 között hódítottak, egészen az internet mindent átszövő korszakáig, ahol okostelefonok, okosautók és AR szemüvegek integrálásával kínáltak megoldásokat. 2024-ben a Meizu az MI korszakát hirdeti meg, amely tökéletes időzítés az iparági vélemények szerint, mivel az MI alkalmazásai 2023-ban robbanásszerű növekedésnek indultak, és 2024-et az MI nagyarányú alkalmazásának első évének tekintik.
Bár egyelőre kevés részlet áll rendelkezésre az “holnapi eszközről”, az iparági szakértők és a fogyasztók egyaránt izgatottan várják, hogy megtudják, a Meizu milyen újításokkal rukkol elő. Legyen szó új csúcskategóriás telefonról vagy egy teljesen új termékcsaládról, a Meizu lépése jelentős hatással lehet az MI piacra és annak jövőbeli fejlődésére.