A Meta hamarosan bejelenti, hogy előfizetésekkel reklámmentessé tehetők a Facebook és az Instagram. A tervek szerint lesz egy mobil és egy asztali változat. A Wall Street Journal szerint a vállalat már előterjesztette az ajánlatot az Európai Unió számára, tehát az európai felhasználók számára hamarosan elérhetővé válhat ez az opció.

Tehát ti, felhasználók, döntésetekre bízzák: vagy az ingyenes, reklámokkal teli verziót használjátok, vagy fizettek a reklámmentes változatért. Egy asztali fiók reklámmentesítéséért körülbelül 10 eurót kell majd fizetni, míg minden további fiókért 6 euró kerül hozzá havonta.

Mobil eszközökön viszont az ár több mint 13 euróra emelkedik, mivel az App Store és a Google Play plusz költségeket számol fel az alkalmazáson belüli tranzakciókért. Ezt az opciót a Meta azzal a céllal vezeti be, hogy megfeleljen az EU adatvédelmi szabályainak.

Néhány háttér információ: A Facebook és az Instagram a felhasználók adatai (pl. kor, nem, baráti kör) alapján jeleníti meg a reklámokat. Az európai hatóságok azonban ezt korlátoznák. Korábban már megtiltották a cégnek, hogy a felhasználók beleegyezése nélkül kombinálja az információikat.

Ráadásul, idén januárban, az ír hatóságok 390 millió eurós büntetést szabtak ki a Metára, mert a felhasználókat kötelezte a személyre szabott reklámok elfogadására a Facebook használatához.